06 November 2009

Apa Pula Kata Aku..

Sebenarnya aku rasa amat bertuah dihantar bertugas ke Jelebu..
dulu ayah aku beriya2 nak aku kerja di Putrajaya..
ada nama sikit katanya..
"Anak kerja mana?"..
"Putrajaya"..
mungkin ayah aku harapkan begitu..
tetapi cukup lah masa seminggu untuk aku duduk disana masa mula2 aku lapor di di JPM dulu..
sumpah aku tak mahu duduk di bandar lagi..
lebih2 lagi Putrajaya..
aku rasa sangat bosan dan tak tenang duduk di bandar..
mungkin orang2 yang duduk di kampung berlari2 berlumba2 nak ke bandar..
tapi bukan pada aku..
malah aku berangan2 nak membina "mahligai" indah bersama bersuami tercinta di kampung..
siap berangan nak reka rumah sendiri..
yang ada ruang depan yang besar..
senang nak buat kenduri kendara..
nak buah dapur besar..
sebab aku memang sentiasa memerlukan ruang yang besar semasa masak..
tak nak buah 2 tingkat..
nanti kalau sakit susah nak turun naik..
belakang rumah pula..
ada kebun pisang..
terutama sekali durian..
sekarang musim durian..
mari ke kebun ayah saya di Mantin..
p/s : entry ini aku mencerita aku bangga ke Jelebu, mungkin entry seterusnya aku menceritakan keadaan aku berada di dalam keluarga JAKIM..

3 comments:

Samaira said...

jelebu hehe
teringat kekasih lama ekeke

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hehehe~
nak design rumah?
panggil dak Sab kak~
hehehe~

aku said...

Samaira :

ooo..org jelebu yer..nanti saya cari dia..

LORD ZARA :

tak nak, nak buat sendiri..sab boleh jadi penasihat..