03 November 2009

Dia Bakal Jadi Ibu : Tapi Kenapa Yang Telah Jadi Ibu Begitu Kejam Pada Dia?

Aku menerima sms daripada bakal ibu yang menunggu masa untuk melahirkan anak pertamanya...........

##Bila akak tak mengandung lagi orang cakap2, bila akak dah mengandung pun orang cakap2 juga. sebab itu lah akak minta cuti awal ni, nak rehatkan fikiran. Bila MC pula orang asyik mengata.

##Sejak mengandung ni macam2 dugaan akak terima kat sini.

##Yang perempuan suka mengata belakang.

##Akak sorang2 je sekarang. Buat hal sendiri sebab tu lah akak ambik cuti awal. Bila akak MC orang tak percaya. Sorry Nina, akak cerita semua ni dekat Nina, akak dah tak tahan.

##Masalahnya yang cakap tu pun perempuan, dah pernah mengandung, dah pernah bersalin. Bergeng pulak tu, tak kan tak faham orang mengandung macam mana, sedih akak Nina. Dalam diam2 akak buat surat tukar. Akak memang dah tak ada hati kat sini.

p/s : Kami pernah duduk bercerita tentang keadaan kami yang tidak seronok di bahagian masing2..dan kami pernah mempunyai pendapat yang sama.
TIDAK MAHU BEKERJA DI JABATAN AGAMA LAGI.

6 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jabatan Agama pun ada manusia begini?
Aduhai~
Menyedihkan~

Ah, betul kan kak Dina?
Manusia tak pernah puas kan?

moga sahabat akak itu lebih tabah~
Sampaikan salam dan peluk cium Zara untuk dia~

aku said...

Zara :

Mereka pun manusia seperti kita, cuma pada saya mereka amat menyediakan bagi orang seperti mereka tinggi ilmu agama tetapi bersikap seperti kita..

insyaAllah sayang..

Anonymous said...

biasa la..cri kesalahan org laen pdhal org tuh dulu sme gak...mentang2 dh senior.. so bersabar jela..aslkn ati kite tau kite tol..

KAK RAINBOW said...

nina keja di jabatan agama ke? sabar jer laa. manusia mmg gitu suka cari kesalahan org lain sedangkan diri-sendiri bukan bagus mana pun kan. sabar ok.

Samaira said...

isk2
tu la psl
sepatutnya dia dah rasa
patut lebey memahami
adoyaiii

aku said...

Luvlib_87 :

hurm..den pikir dia manusia jugak jer..sabar 2 pun ada batasan nya..

Nurul :

Saya sangat bersabar nurul..sudah 2thn saya disini dan sudah 2 kali surat tukar saya cipta untuk keluar dari sini..

Samaira :

tahu tak pe..tapi pe saya dapat?sakit hati je..