01 October 2009

Kenapa mandi ibu saya..dia tidur..

Pagi tadi pergi sarapan kat kedai Pak Akop dekat Taman Titi..
Tengah2 tangan sibuk menyenduk sambal, ternampak Acik Ani..
Terus aku tegur dia..
Suka tengok dia, walaupun dah berumur tapi masih cantik..

Acik Ani dan suami dia pernah sama tempat kerja dengan ayah dan arwah ibu masa kerja di Pejabat Tanah Jelebu dulu..
Bila aku letak makanan di atas meja, aku nampak seorang lelaki..
Mungkin suami dia..
Memang betul, aku tak pernah tengok suami dia, hanya dengar cerita dari ayah..

Acik Ani : Bang, nilah anak Encik Kassim yang kawin hari tu..

Suami : Dah agak dah, nak tegur takut salah orang, dah besar dah, dulu kecik je mase ibu dia meninggal..

Acik Ani : Berapa umur dulu ibu meninggal?

Nina : 2 tahun setengah..

Acik Ani : Acik ingat lagi awak kata, kenapa mandikan ibu saya, ibu tengah tidur lah..sedih tengok masa tu..

Suami : Kecil sangat, ni dah besar panjang dah..lama dah..

Ustazah Fatimah : Samalah dengan ustazah , kita tak ingat apa2..

No comments: