03 December 2009

Saat Di Awal Kandungan

Lama sungguh tak update blog..
since entry yang lepas aku dah mula alami alahan ibu mengandung..
terutama loya2..semua yang aku makan pasti keluar semula..
berubah sungguh rasa rutin hidup aku sejak tu..
dari seorang yang kuat makan terus jadi orang yang langsung tak berselera..
terutamanya nasi..nasi buat aku makin loya..
yang teringin dek perut asyik2 Pizza Hut..
mana nak cari Pizza Hut kat Jelebu ni..
KFC pun tak ada..
pantang naik kereta pasti nak kena muntah..
kalau sebelum ni aku gila stereng tapi sekarang bau kereta pun aku dah tak tahan..
malang sungguh nasib masa nak pulang ke Terengganu aku terpaksa pandu sendiri kereta memandangkan suami aku tiada lesen memandu..
semakin hari makin terasa perubahan pada diri..
bau badan suami pun aku dah kurang senang..
kesian dia asyik kena tolak bila datang dekat pada aku..
Maaf sayang..
Semalam payah sangat nak tidur..
dengan batuk yang semakin parah..
aku asyik mengamuk minta di belai..
kesian suami ku..tidur dia asyik terganggu..
ingat lagi malam tadi..aku tersedar suami ku senang duduk menyapu muka..
"Sayang kenapa?"kata aku..
"Tak ada apa, awak siku hidung saya"kata dia..
dalam hati simpati sangat..
sempat aku minta maaf pada nya..
sarapan tadi aku cerita pada Kak Nah dan Ustazah Fatimah peristiwa malam tadi..
"Eee..sakit taw kalu hidung kena siku"-Ustazah Fatimah..
"Sian lah Din hai, tak baik taw Nina siku hidung dia"-Kak Nah..
maaf semua..aku tak ada niat untuk menyakiti suami ku itu..
semua itu diluar sedar..
bagaimanakah keadaan aku 7 bulan akan datang..

1 comment:

ummu al-farouq said...

mengade eh baby, nak mam western je...hehe (ni asma' tau)