15 September 2009

Ayah..

Semalam aku telefon ayah, tanya kabar..
dah lama tak telefon ayah..
ayah cakap dah 4 hari dia tak puasa, suspek denggi..
kesian ayah..
dulu masa duduk dengan ayah, ayah paling pantang kalau anak2 dia tidur tak sembur ubat nyamuk..
apatah lagi kalau cucu2 dia, habis mak ayah budak tu kena bebel..
ayah jaga anak2 dan cucu2 dia tapi dia pulak yang kena denggi..
argh..mungkin ayah dapat kat kebun..
ayah cakap pada aku doktor suruh minum air banyak2..
suruh minum 100Plus..tapi ayah cakap tak boleh minum sangat nanti kena kencing manis..
betul juga, tapi tu salah satu ubat yang ramai orang minum..
kesan pun boleh tahan..
borak2 dengan ayah nanti raya macam mana..
boleh ke aku balik beraya..
tahun ni maha hebat dugaan ayah terima..
sikit demi sikit..
sampailah ke tahap, isteri dia tak masak untuk dia lagi dan ayah masak sendiri..
kesian ayah..
kenapa jadi macam ni..
kenapa 'cik puan' tak haibis buat kekejaman pada keluarga aku..
aku ingat bila aku dah keluar dari rumah tu keadaan akan baik dan tenang..
tapi ayah makin sengsara..
kalau lah arwah ibu ada lagi..............................................

2 comments:

Anonymous said...

sabar saje la kak

ct nor said...

sabar la nina...setiap yang berlaku ada hikmahnya...Allah xbalas sekarang, insyallah ada di akhirat nanti..