29 September 2009

Kuat Betul Hati Terasa

semalam hari jadi aku, patut happylah kan..

aku ok je dari masuk kerja sampai lah lagi 1/2 jam nak balik..
aku pun tak tahu apa salah aku pada' sorang cleaner ' dekat pejabat tu..
cepat betul hati ni terasa dengan kata2 dia..

kak nah seperti biasa, dia insan memahami..
dia tahu aku terasa hati..
terus mood untuk pergi beraya hilang..
janji dengan orang2 dekat pejabat nak pergi makan nasi ayam dekat rumah Fiza..
terus terbantut rasa nak makan, padahal aku memang sangat lapar..

apalah salah nya bila aku minta resepi pada orang..
dah aku memang tak pandai masak, tak patut ke andai aku tanya orang macam mana nak masak????
kenapa dia perlu bezakan aku dengan menantu dia yang masak tak payah tanya orang resepi pun..
kalau iya pun dia dapat menantu yang sangat bagus, hebat sekali pun perlu ke nak banding2 kan dengan aku ni???..
dia patut bersyukur tak dapat menantu macam aku ni..

sebelum ni aku tak pernah wujudkan perbezaan taraf antara aku dengan dia..
tapi aku tekad..
mulai hari ini, aku dengan dia antara kerani dan cleanar..
aku tak akan bergelak ketawa dengan dia..
dan paling kejam..
aku tak akan angkat kaki andai dia nak sapu sampah bawah meja aku..
hina sungguh rasa hati bila dibezakan tak tentu pasal dan jadikan perkara itu bahan ketawa mereka..

sampai balik kerja aku menangis dalam hati..
dalam perjalanan ke Seremban, air mata aku jatuh juga..

jalan2 dekat Seremban Parade..
aku berkenan sangat baju tuh..
aku tgk aku tilik..
muat ke aku nak pakai ni..
aku tanya budak yang jaga kedai..

Nina : Kalau saya pakai muat ke?
Budak : Muat, ni getah..
Nina : Betul boleh muat n, dik?
Budak : Boleh, boleh, boleh blah!
Nina : Apa dia?(pandang tepat kat mata dia)


aku lepas kan baju itu dan berlalu..
kecewanya rasa bila aku bersungguh untuk beli..
hanya sekadar tanya, tapi di jawab pula begitu..

dari jauh aku terdengar..

Budak : Eh, akak ni betul bla pulak...........

No comments: