10 September 2009

Sakitnya Bila Difitnah

Selama aku hidup, mungkin banyak kali dah aku difitnah dikianat oleh sesiapa yang aku kenal & aku tidak kenal..
tapi aku tak adalah ambik hati sangat atau teringat2 sangat, sekadar pekara dah lepas aku pun jadi tak ingat dan tak nak ingat..
apa yang jadi semalam cukup membuatkan jantung aku rasa macam nak jatuh..
kaki mengigil..
aku rasa takut sangat..
rasa terlalu marah..
sikit ada perasaan dendam..
tak puas hati..
semuanya ada..
andai perkara ini berlaku antara aku dengan orang lain, mungkin aku akan tenang dan tidak semarah ini..
tapi bila yang terjadi ini antara aku dan suami aku yang baru aku kawini tak genap pun sebulan cukup buat aku hilang sabar..
sebelum kawin lagi, aku memang kuat cemburu lebih2 lagi suami aku ramai kenalan wanita & perempuan (ada yang baik & ada yang sebaliknya)..
tapi suami aku pandai redakan aku..
aku percayakan dia..
Alhamdulillah, dia tak pernah abaikan aku..
akhirnya aku dapat kurangkan rasa cemburu dan aku beri dia kepercayaan..
kekadang ada juga terbabas marah sebab dia terlalu layan sangat adik2 angkat yang konon perlu sangat perhatian dari dia..
tapi tak sangka....
bila aku beri kepercayaan pada suami aku untuk terus berhubung dengan adik2 angkat dia..
ada yang sanggup memfitnah aku pada suami..
huh...
sayang seribu kali sayang..
suami aku tersalah ambik adik angkat rupanya..
terang2 budak perempuan tu memfitnah aku..
aku cukup bukti yang menyatakan aku tak buat pun seperti yang dia kata..
kenapa lah manusia terlalu kejam bila orang buat baik pada dia..

itulah manusia kan..

bukanlah bagus sangat ada adik angkat ke, abang angkat ke..

sayang, suami aku tersalah pilih adik angkat..

2 comments:

bukan orang pinkish said...

abaikan je diorg tuu..jgn dipikirkan sgt..biasalah dugaan berumahtangga..nnt esk mungkin lg bsr cabaran dan dugaan..harap2 tabah dan sabar yer pn nina..

aku said...

terima kasih sab..aku selalo memgucap..tenangkan hati ni..